תפריט נגישות

חנן לוי ז"ל

חנן לוי
בן 33 במותו
למד באוניברסיטת בר אילן
בן אסתר ואהרון
נולד בירושלים
בג' באדר ב' תשכ"ז, 15/3/1967
התגורר בירושלים
חלל פעולת איבה
בד' בחשוון תשס"א, 2/11/2000
מקום אירוע: ירושלים - שוק מחנה יהודה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

חנן, בן אסתר ואהרון, נולד בירושלים בג' באדר ב' תשכ"ז (15.03.1967). אחיה הבכור של טלי.

הוא למד בבית הספר היסודי "רחביה". בנעוריו היה פעיל בתנועת "הצופים", הן כחניך והן כמדריך. את לימודי התיכון עשה ב"גימנסיה העברית", במגמה הריאלית. במהלך לימודיו בלט בין חבריו הן בשל גובהו, הן בשל הצטיינותו בלימודים ומעורבותו החברתית – בשנה השמינית ארגן את "יום השמיניות", וכן כתב, הינחה ושיחק במסיבת הסיום השכבתית.

חנן התגייס לצבא בשנת 1985. הוא שירת כחוקר במשטרה הצבאית. בתום שלוש שנות השירות נסע לטייל בארצות הברית. עם שובו, החל את לימודיו האקדמאים באוניברסיטה העברית בירושלים, בחוגים פסיכולוגיה וסוציולוגיה. בתום שנת לימודים אחת, אותה סיים בהצטיינות, עבר ללימודי משפטים – שנה אחת באוניברסיטת בר-אילן ושנתיים וחצי נוספות באוניברסיטה העברית.

בשנת 1993 סיים חנן את לימודיו בהצטיינות וקיבל תואר בוגר האוניברסיטה, במקביל החל כבר לעבוד במשרדו של עו"ד ארז לבנון. לאחר שנתיים של סטאז' במשרד עו"ד יוסף ריכטר ושות' חנן ניגש לבחינות ההסמכה ועברן, כהרגלו, בהצלחה. ב– 1997 היה לשותף זוטר במשרד של עו"ד ריכטר, בו המשיך לעבוד עד מותו בטרם עת. במסגרת תפקידיו היה הליטיגטור (המייצג בבתי המשפט) הראשי של המשרד. הוא נודע כעורך דין מבטיח, כוכב של ממש, אשר לא ידע פחד מהו.

חנן היה צעיר מבריק, אופטימיסט מושבע, שובב ובעל חוש הומור בלתי רגיל, "מומחה למתיחות". הכול הכירוהו כאדם בעל חוש אסתטי גבוה במיוחד, בעל יכולת לשונית בלתי רגילה – הוא שלט ברזי השפה ושיחק בה כרצונו, אם בהתבטאויותיו שבעל פה ואם בחיבוריו האומנותיים. חנן היה אדם שאהב את החיים וטרפם בשקיקה, אהב את הבריות והיה אהוב בכל אשר פנה.

ביום חמישי ד' בחשוון תשס"א (02.11.2000), בשעה 15:00, התפוצצה מכונית תופת ברחוב שומרון בירושלים, סמוך לשוק מחנה יהודה, לשם הוסעה על ידי מחבל שהשתייך לתנועת הג'יהאד האיסלאמי. עשרה בני אדם נפצעו בפיגוע זה ושניים נרצחו, בהם חנן אשר היה בדרכו מהפסקת הצהריים חזרה למשרדו.

חנן היה בן 33 במותו, הותיר הורים ואחות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

לאחר מותו של חנן הפיקה משפחתו ספר לזכרו. בספר מגוללים פרקים מחייו, זיכרונותיהם של חברים, קולגות ובני משפחה. מן הדברים עולה דיוקנו של אדם בעל שיעור קומה שאין למעלה ממנו, אדם תוסס ונמרץ שבכל מקום ובכל מצב ידע להעלות בת שחוק על פני סובביו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה