תפריט נגישות

סא"ל יהודה בן שבת ז"ל

יהודה בן שבת
בן 38 בנפלו
למד באוניברסיטת בר אילן
בן ג'ורג'ט ודוד
נולד בבת ים
בט' באדר תשכ"ו, 1/3/1966
התגורר בקרית אתא
שרת בחיל הלוגיסטיקה
נפל בעת שירותו
בא' בניסן תשס"ד, 23/3/2004
מקום קבורה: קרית אתא
הותיר: הורים, אשה - פנינה, שני ילדים - כנרת וסער, שני אחים ושתי אחיות

קורות חיים

סא"ל יהודה בן שבת ז"ל, בן בכור לג'ורג'ט ודוד שיבדלו לחיים ארוכים, נולד ביום ט' באדר תשכ"ו 1/3/1966 בבת ים. אח לאליהו, עופר, ורד ונטלי. גדל והתחנך בקרית אתא. למד בבית הספר היסורי "העצמאות" ובבית הספר המקיף רוגוזין. את לימודיו סיים יהודה בהצטיינות.

יהודה מילדותו אהב את הטבע והנופים ההרריים. ובילדותו הרבה בטיולי אופניים ביערות עמק זבולון וציפורי אותם אהב מאוד. יהודה ניחן בכשרון יוצא מגדר הרגיל לתחום המוסיקה, אליה נמשך בעקבות אהבתו ללהקת החיפושיות. יהודה ניגן גיטרה, פסנתר ואורגן. כחלק מתעודת הבגרות יהודה הגיש עבודת חקר ברמה מוגברת על להקת החיפושיות בהנחייתו של יואב קוטנר. יהודה בלט בתחום הספורט ומשחר ילדותו נמשך לכדור-סל. יהודה היה מראשוני קבוצת הכדורסל אליצור קרית אתא.

בשנת 1984 התגייס יהודה לצה"ל במסגרת העתודה. לאחר טירונות בת חודש בניצנים חזר יהודה ללימודי הנדסאות בניין במסגרת דח"ש. בשנת 1986 יהודה שב לצבא ושובץ ביחידת המקרקעין בפצ"ן כחייל מקצועי בתחום התמחותו.

יהודה נשא את פנינה לאשה ב-18/5/1987 תוך שירות החובה ולאחר חברות ארוכה ובנו את ביתם בקרית אתא. ב-27/10/1987 נולדה בתו כנרת וב-11/12/1995 נולד בנו סער. על אף השעות הרבות בהן יהודה היה ביחידה יהודה היה איש משפחה מסור, תפקד כבעל ואב למופת וניחן באהבת המשפחה. יהודה תמיד התעקש להגיע לביתו לאחר סיום העבודה בשעות הקטנות של הלילה על מנת לראות את פנינה ואת ילדיו סער וכנרת. אך יחד עם זאת הקפיד להיות הראשון להגיע בתחילת כל יום עבודה בפיקוד הצפון. יהודה אהב מאוד את ילדיו ושמותיהם התמזגו הן בחייו הפרטיים והן בחייו הצבאיים.

בשנת 1988 סיים יהודה קורס קצינים ושובץ ביחידת הבינוי 561 מרחב פיקוד צפון כקצין קונסטרוקציות. יהודה התחיל את שירותו במרחב הבינוי כחייל וזכה להגשים חלום שנקטע באיבו ולפקד על היחידה אותה כה אהב. בשנת 1991 התמנה לקצין בינוי אזור ראש פינה. בין השנים 1993 - 1995 יצא ללימודים באוניברסיטת בר אילן ובתום שנתיים אלו היה לבוגר האוניברסיטה בכלכלה. בשנת 1995 שימש כקצין המקרקעין של פיקוד הצפון וביוני 1997 מונה לסגן מפקד יחידת הבינוי ותוך כדי תפקידו סיים קורס פיקוד ומטה של המכללה לביטחון לאומי בצה"ל. ביוני 2000 התמנה לרמ"ד בינוי פיקודי וב-18/9/2003 הועלה לדרגת סגן אלוף וקיבל את הפיקוד על מרחב הבינוי.

יהודה היה מפקד מצטיין ונערץ על פקודיו אך יותר מכל זכה להערכת היחידות אותן שירת. יהודה היה חייל ומפקד מושלם אשר האמין בצדקת הדרך והוביל את יחידתו להישגים מרשימים תוך טיפול בחייל כפרט וברמת היחידה בפיקוד הצפון, באיו"ש, בלבנון וברצועת עזה. יהודה הפגין יכולת פיקוד ברמה גבוהה, מקצועיות ואחריות. כמפקד דרש מחייליו ופקודיו לשנות דפוסי חשיבה ולאמץ גישה צנועה שמתבססת על התייעלות תוך הקפדה בלתי מתפשרת על מתן שירות מיטבי ליחידות. יהודה היה מפקד אך גם חבר ורע אשר באופיו המיוחד קנה את לב הסובבים אותו והקנה לו את הערצת פקודיו. יהודה חייכן, צנוע ונעים הליכות אך עם זאת לא ויתר והיה הראשון לביצוע כל משימה שהוטלה על היחידה בצורה מיטבית וללא עוררין.

ביום א' בניסן תשס"ד 22/3/2004 נפל סא"ל יהודה בן שבת. בן 38 היה יהודה בנופלו. הוא הותיר אחריו הורים דוד וג'ורג'ט, רעיה - פנינה, ילדיו כנרת וסער ואחיו - אליהו, עופר, ורד ונטלי.

בית הכנסת ביחידתו הוקדש לזכרו ונקרא על שמו. בימים אלה נכתב ספר תורה שישא את שמו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה