תפריט נגישות

סמל אפרת שוורצמן ז"ל

אפרת שוורצמן
בת 19 בנפלה
בת רחל ויעקב משה
נולדה בגני יהודה
בט' בטבת תשמ"ג, 15/12/1983
התגוררה בגני יהודה
התגייסה ב-אפריל 2002
שרתה בחיל הקשר והתקשוב
יחידה: בה"ד 7
חללת פעולת איבה
בי"ג באלול תשס"ג, 10/9/2003
מקום נפילה: צריפין
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: סביון
הותירה: הורים ואח - יונתן

קורות חיים

אפרת נולדה לרחל ויעקב משה ביום ט' בטבת תשמ"ד (15.12.1983) בישוב גני יהודה. אפרת למדה והתחנכה בבית הספר היסודי "סביון גני יהודה" ובבית הספר התיכון "מקיף יהוד".

היא הייתה תלמידה מצטיינת, אהובה על כל הסובבים אותה, מלאת שמחת חיים ונכונה תמיד לסייע לכל אדם.

בכיתה ד' הצטרפה אפרת יחד עם רבים מחבריה לתנועת "הצופים"- שבט "כנען" - ויחד הקימו את גדוד "מיטב". לאחר שש שנים נשלחה החניכה המשקיענית לקורס הדרכה. אחרי הקורס הדריכה חניכים צעירים בשבט והעבירה להם את אהבתה הגדולה לתנועה ולמדינה.

בשנת ההדרכה בלטה אפרת בכישורי ההדרכה המעולים בהם ניחנה, ובהערצת החניכים ואהבתם אליה. בסיום שנה זאת המשיכה אפרת לתפקיד רשג"דית ולבסוף, באופן לא מפתיע המעיד על כישוריה, מילאה את תפקיד רכזת השבט הצעירה.

אפרת הייתה אדם כל כך מיוחד, תמיד מסבירה, צוחקת ומתעניינת, גם ממרחק אפשר היה להרגיש את החום והנועם, ולרצות עוד, כמה שיותר, בקרבתה. דמותה השקולה והרצינית אך עם זאת הקלילה והאופטימית עיצבה את התמודדותה הייחודית עם כל נושא בעולם והיוותה "שיעור לחיים" לכל הסובבים אותה. בעיניה הירוקות והבוהקות, בקסמה האישי הנדיר ובחיוכה הכובש, סחפה אחריה בכריזמטיות אנשים רבים. החל מחניכים, חברים לשכבה, מחזרים וחברות וכלה במורים ומפקדים. אופיה הסוחף בלט כבר בימיה בתנועה והמשיך איתה גם לצה"ל.

אפרת התגייסה בראשית חודש אפריל 2002. היא הוצבה בחיל הקשר, עברה קורס צפט"יות ואותרה להדרכה. לאחר שהעבירה מספר קורסים, עברה לנפ"ה (מדריכה של המדריכים). תקופת הצבא הייתה בשביל אפרת תקופת פריחה והגשמה עצמית. מעבר להישגים המקצועיים וההדרכתיים שבזכותם נבחרה למצטיינת הבה"ד, היא גם רכשה חברות חדשות והתאהבה ביונתן, בן זוגה בשנה וחצי האחרונות.

מפקדה האישי כתב למשפחתה לאחר מותה: "אפרת הייתה מפקדת אחראית ויסודית. מדריכה מובילה אשר נתנה מכל הלב, כאשר חיוך תמידי נסוך על פניה...".

ביום י"ב באלול (9.9.2003) נפצעה אפרת קשה בפיגוע חבלני בצריפין. יום לאחר מכן, בתאריך י"ג באלול (10.9.2003) היא נפטרה מפצעיה והובאה למנוחות עולמים בחלקה הצבאית בסביון.

קהל רב, מכל קצוות הארץ, הגיע ללוויה, לחלוק כבוד ולהשתתף בדרכה האחרונה של אפרת. התדהמה התערבבה ביגון כבד מהאובדן של מישהי כל כך אהובה, שלא תשוב עוד. השכל האנושי לא יכול לקלוט ולקבל את אובדנה.

חותמך יינצר בליבנו לכל מהלך חיינו. היופי, האושר, היושר, החום, טוב הלב והחוכמה לעד יישארו איתנו, בכל זיכרון.

יהי זכרך ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה