תפריט נגישות

סרן יעל כפיר ז"ל

יעל כפיר
בת 22 בנפלה
למדה באוניברסיטת בר אילן
בת יפה ובן
נולדה באשקלון
בי"ח בכסלו תשמ"ב, 14/12/1981
התגוררה באשקלון
התגייסה ב-16.10.2000
שרתה בחיל הקשר והתקשוב
יחידה: בה"ד 7
נפלה בעת מילוי תפקידה
בי"ב באלול תשס"ג, 9/9/2003
מקום נפילה: צריפין
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 4, שורה: 8, קבר: 2.
הותירה: הורים ואחות - טל

קורות חיים

יעל נולדה בתאריך 14.12.81 באשקלון. יעל הייתה ילדת זהב. גאווה למשפחתה, למוריה, לחבריה הרבים ולכל מי שהכיר אותה. היא למדה בבית ספר לאומנויות באשקלון מכתה א' ועד סיום התיכון, והצטיינה בכל. יעל השתתפה במקהלת בית הספר ויחד אתה העלתה מחזות זמר וקצרה פרס ראשון בתחרות מקהלות בבלגיה. יעל למדה במגמת תיאטרון, העלתה הפקות ובבגרות 5 יחידות קבלה ציון 100.

כבר בסוף כתה י' נבחנה בחמש יחידות מתמטיקה כי לדעתה זה היה בזבוז זמן למשוך את המקצוע הזה עד לסוף התיכון. במקביל לשתי שנותיה האחרונות בתיכון היא למדה מתמטיקה באוניברסיטת בר אילן. תעודת הבגרות שלה יחד עם הציון שהיא קבלה במבחן הפסיכומטרי גרמו לכך שהצעות זרמו אליה מן הטכניון ומן האוניברסיטאות להגיש את מועמדותה לקבלת מלגה בתוכניות המצטיינים שלהם.

לצבא היא התגייסה בשמחה והלכה לקורס קצינות. היא שרתה בבית ספר לקשר של צה"ל ועשתה את עבודתה בנאמנות וברצינות. כשהגיע מועד שחרורה היא חתמה קבע לשנה נוספת כיוון שחשבה שלא תרמה מספיק. למרות ששרתה בבסיס פתוח והייתה יכולה לצאת הביתה כל ערב, עשתה זאת רק לעיתים נדירות.

כמעט בכל ערב הייתי מדבר אתה שעתיים לפני חצות כשהיא עדיין עובדת במשרדה. בפנקס הכיס שיעל נשאה בחולצתה היא שרטטה את פער התפקידים בינה לבין הרמטכ"ל ואמרה לי "יש לאן לשאוף".

במקביל לשרותה למדה יעל באוניברסיטה הפתוחה. כיוון שלא החליטה מה תרצה לעשות בחייה היא למדה במקביל קורסים בפיזיקה, במתמטיקה ובהיסטוריה. רק לפני כעשרה ימים היא שלחה מייל לנאס"א ובו שאלה מה הם מציעים לה ללמוד ובמה להתמחות , כדי שתהיה ראויה להיבחן כמועמדת להיות אסטרונאוטית שתגיע למאדים.

יעל הייתה ילדה שמחה שכל הזמן שרה וקיפצה. כשהיא הייתה מגיעה בסופי שבוע, הבית היה מתמלא המולה, צחקוקים וקיפצוצים. ביום שישי האחרון יצאה בבוקר לרקוד עם הגשם הראשון.

לילדה הזו היו תוכניות שהספיקו לעשרה אנשים לפחות ותאמינו לי שהיא הייתה משיגה את כולן. כל זה נגדע באחת בתאריך 9.9.03 בפיגוע בטרמפיאדה בצריפין והיא אפילו לא בת 22.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה