תפריט נגישות

רס"ן רפי רפאל פישר ז"ל

רפי פישר
בן 39 בנפלו
למד באוניברסיטת בר אילן
בן שושנה ורוברט
נולד ברמת השרון
בי' באלול תשכ"ד, 18/6/1964
התגורר בהוד השרון
התגייס ב-31.10.1982
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 103
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' באב תשס"ג, 29/7/2003
מקום קבורה: הרצליה
הותיר: הורים, אשה - גלי, בן ובת, אחות ואח

קורות חיים

רפי נולד ב-י' באלול תשכ"ד (18.6.64) ברמת השרון. בן לשושנה ולראובן פישר, אח לרונן ויעל, אב לתום ומאיה.

ב-1978 סיים את בית הספר היסודי "ברנר" בהרצליה וב-1982 סיים את לימודיו בתיכון הטכנולוגי אורט הרצליה, במגמת האלקטרוניקה המובילה בביה"ס. בנוסף להצטיינותו בלימודים, לא שכח רפי לדאוג תמיד לכושרו הגופני, וכבעל רוח התנדבות ורצון לעזור התנדב למשמר האזרחי, ליווה טיולים של תלמידים מהכיתות הנמוכות יותר (וכך הכיר את גלי, אשתו לעתיד). למרות המלצת בית הספר לשלוח את רפי לפרויקט היוקרתי "תלפיות" (שאליו התקבל) ומסיבות של רוח התנדבות העדיף רפי להתנדב לקורס הטייס.

סיים את קורס 106 ב-1984. עם סיום הקורס הוצב בטייסת 103 כמכונן אויר. במהלך השנים שחלפו התפתח רפי מקצועית ואישית והיה שותף לעשרות גיחות ומבצעים יחודיים וביניהם "מבצע שלמה" להעלאת יהודי אתיופיה.

מתחילת דרכו נתפש רפי כאיש צוות מצויין וכאחד שניתן לסמוך עליו בכל שעה ובכל אירוע. לרפי "היה את זה" והוא ידע להניח את היד על הכתף ולומר "הכל בשליטה תמשיך כמתוכנן...".

מבחינה מקצועית כמכונן הגיע רפי לשיא בשנים בהם מילא את תפקיד מפקד גף מכוננים בטייסת. בתקופה זו היה לי הכבוד לשרת איתו יחד באותה קבוצת פקודות. רפי בדרכו האנושית והרגועה ידע איך לנווט ולגשר בין השותפים ובכך להוביל את הטייסת לשיאים חדשים.

רפי נישא עם בחירת ליבו, חברתו מילדות, עם גלי ב-1987. ב-1989 נולד תום וב-1994 נולדה מאיה, הילדים שעד היום ממשיכים לחיות ולהחיות את רוחו המיוחדת של אביהם, אוהב הטבע, בעלי החיים והמשלב אהבה זו עם רוח מצוינת והצלחה.

בהמשך שירותו הצבאי סיים רפי תואר בוגר באוניברסיטת בר-אילן, בחוג משולב למדעי החברה, כלכלה, סוציולוגיה ומדעי המדינה.

בינואר 2002 סיים את לימודיו-מחזור ד' של המכללה הבין זרועית לפיקוד ומטה.

בתקופה האחרונה בחייו הקצרים, בנוסף להתמסרותו בתפקידו כאיש צוות אויר ובענף התשתיות של החיל, התפתחה אהבתו לרכיבה על סוסים וטבע וצצו המחשבות לבית וחווה כפרית לאחר הפרישה ותחילת החיים האזרחיים. אהבת טבע שבאה לידי ביטוי ברכיבה וטיולים בחברת ילדיו שכה אהב, וקניית סוס לבר המצווה של בנו בכורו.

רפי ייזכר תמיד בחיוכו הטהור, ההומור המיוחד, עיניו הצוחקות, היותו איש מקצוע מסור מאין כמוהו, השילוב הייחודי שהיה בו בין חוכמה אמיתי, איש שיחה מרתק לבין ההומור הלבביות והעממיות שכה אפיינה אותו והפכוהו לכה אהוב על כולם.

ה"צבר" הראשון במשפחתו.

רפי נהרג בתאונת דרכים בדרך לביתו בהוד השרון מחוות הסוסים בשדה חמד. הילדים תום ומאיה יחד עם גלי ממשיכים במה שרפי לא הספיק.

יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה