* מידע נוסף
תפריט נגישות

אברהם יצחק אב"י וולנסקי ז"ל

רשימות לזכרם

הגיס יוגב אדיר בערב הזיכרון בתקומה

אלבום תמונות

יום השנה



בפרשת "עקב" שקראנו בשבוע שעבר מוזכרות מעלות ארץ-ישראל. על אחת המעלות כתוב: "והארץ אשר אתם עוברים שמה לרשתה ארץ הרים ובקעות" ומפרשים: שכולה מישור והר, שאין טעם פירות הגדלים בהר זה דומים לטעם פירות הגדלים בהר אחר וכן, אין דומה טעם פירות הגדלים במישור לטעם פירות הגדלים בהר, אעפ"י שכולם מין אחד של פרי.

כך היו אבי ואביטל, מין מיוחד של פרי שהותירו אחריהם פירות מיוחדים: את יגאל ואת נדב.

אנו נמצאים כרגע בסופו של חודש אב. כאשר מזכירים את חודש אב נזכרים מיד באבי ואביטל. לצערי לאנשים רבים מאיתנו יש עתה ט' באב פרטי משלהם עם תאריך משלו.

בחודש זה אירועו לאבותינו צרות ופורענויות רבות, חרבו בו המקדש הראשון והשני וגלה העם מארצו. יום זה מחזיר אותנו לאותו רגע בו נתבשרנו על הבשורה המרה, רגע של חיסרון, רגע של העדר.

אביטל ואבי היו זוג שאהב את החיים הפשוטים ואת הארץ ומרחביה, אותה ישבו מתוך אידיאל וממנה נפרדו בטיול מצפון ועד דרום בשבוע שקדם לאותו לילה נורא, הלילה שבין ראשון לשני.

בתפילה, בשיר של יום שני אותו קראנו גם היום, כתוב:"כי הנה המלכים נועדו עברו יחדיו" ולאחר מכן: "המה ראו כן תמהו נבהלו נחפזו". רש"י מפרש שהכוונה היא לזמן מלחמת גוג ומגוג.

אפשר לראות את הפסוקים בראייה קצת אחרת המספרים על אותו לילה נורא בו אבי ואביטל עברן יחדיו והשומעים תמהו, נבהלו,נחפזו.

עוד כתוב בתהילים על האויבים: "אמרו לכו ונכחידם ולא יזכר שם ישראל עוד" וידוע "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו" והרב לאו בפירושו על הפסוק: "מלחמה ל-ה' בעמלק מדור דור" אומר שבהעמידנו צאצאים דור אחרי דור זוהי בעצם המלחמה שלנו בעמלק ובזה נצחו אבי ואביטל.

אי אפשר שלא להזכיר את הרב וחוה המנצלים כל הזדמנות לבקר את הילדים והמשפחה. כמו כן את שלום ומלכה וטיפולם המסור בילדים.

מלכה ויתרה על קריירה מקצועית, צמצמה משמעותית את ימי עבודתה ומקדישה את רוב רובו של זמנה בגידול הילדים באהבה ובנחת.

שלום בנה והרחיב את פינת החי, טיפח את סביבות הבית בדשאים, פרחים וקקטוסים ועשה פינת משחקים גדולה ומוצלת שמנעימה מאד את השהייה לגדולים ולקטנים.

מבחינת חינוך, כאשר צצה שאלה באיזו דרך לבחור לילדים מנסים לחשוב באיזו דרך היו נוקטים אבי ואביטל והולכים בה. אם הבחירה קשה, מקיימים התייעצות משפחתית ומחליטים.

ניתן לראות את תוצאות ההשקעה המרובה של כל המשפחה המורחב ת משני הצדדים בפרץ פריחתם של הילדים בשמירתם ובחינוכם.

וכולם כולם משתדלים לסייע במה שניתן במשימה החשובה של גידול וחינוך שהיא לא רק משימה אלא גם שליחות, שליחות הדורשת השקעה ומחשבה רבה.

במסכת תענית כתוב: "משנכנס אב ממעטין בשמחה"

בחודש זה יש אבל אבל גם שמחה, יש פורענויות אבל גם נחמו. וכמו שבעבר היה החודש אחד מבין החודשים הטובים: חודש של בציר ענבים וביכורי פירות-הארץ ומתוך ציפייה לשובם של אותם ימים מכונה החודש "מנחם – אב" יהי רצון שנשוב ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות.



יוגב אדיר (הגיס)


בניית אתרים: לוגו חברת תבונה