* מידע נוסף
תפריט נגישות

רס"ל דוד גאלאל ז"ל

קרן מלגות על שמו

קרן מלגות על שמו

אלבום תמונות

דו"ח פעילות קרן המלגות 1992-2001



קרן המלגות ע"ש דוד גאלאל ז"ל הוקמה על ידי משפחת גאלאל וידידיה להענקת מלגות לחיילים משוחררים ובוגרות השרות הלאומי ממשפחות נזקקות, לרכישת מקצוע שיאפשר להם להתפרנס בכבוד. על ידי צדקה זו נפעל מדי שנה בשנה להנצחת זכרו של בננו דוד ז"ל ולעילוי נשמתו.

הקרן נוסדה ב-1992, נרשמה כדין כעמותה ואף הוכרה ע"י האוצר לצורך זיכוי בגין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

לאחר התייעצות עם היחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון ולאחר ביקור במקום בחרנו כיעד להענקת המלגות את בית הספר להנדסאים במכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל.

בית הספר להנדסאים הנ"ל נוסד בתשנ"א, בתמיכת משרד העבודה והרווחה ובוגריו עוברים בחינות הסמכה ממשלתיות. לומדים בו למעלה מ-1000 תלמידים במגוון מקצועות טכנולוגיים כגון אלקטרוניקה, מחשבים, ביו טכנולוגיה, בנין, ניהול ושיווק. התלמידים מגיעים מכל הארץ, ומכל שכבות הציבור בכך יש למכללה באריאל גם תרומה מבורכת לצמצום הפערים החברתיים בישראל.

קבענו את הקריטריונים הבאים לזכאות למלגות:

- תלמיד שנה שניה בבית הספר להנדסאים

- זקוק למלגה מבחינת מצבו הסוציו-כלכלי

- לאחר שירות צבאי או שרות לאומי

- התייחסות רצינית והישגים סבירים בלימודים



בתחילת שנת הלמודים מתפרסמת מודעה במכללה, ותלמידים העונים על הקריטריונים נקראים להגיש מועמדות לקבלת מלגות. ועדת המלגות המורכבת מנציגי הנהלת המכללה ועמותת קרן המלגות בוחרת את הזוכים מבין המועמדים על פי הקריטריונים הנ"ל.

במשך 9 השנים האחרונות, החל משנת הלימודים תשנ"ג ועד תשס"א הענקנו בכל שנה 10 מלגות, צמודות פחות או יותר למדד יוקר המחיה. בתש"ס ובתשס"א היתה כל מלגה בגובה של 2300 ש"ח.

ממון המלגות מבוסס על תרומות של משפחת גאלאל וידידיה ושל חברי קהילת בית הכנסת רמת חן.

רבים מהתלמידים באים ממשפחות מרובות ילדים, מועמדים רבים עובדים לפרנסתם ויש שאף תומכים במשפחתם על ידי עבודה בכל הזדמנות אפשרית, לאחר שעות הלימודים, בלילות ובחופשות.

לוועדת המלגות נותר לבחור את המועמדים הזקוקים ביותר למילגה. אנו עוסקים במלאכת קודש שיש להגדילה ולהרחיבה.

שנת הלימודים תשס"א מתנהלת בצל המאורעות הפוקדים אותנו, המכבידים על התלמידים באופן כללי וגם מבחינה כלכלית.

טכס הענקת המלגות הוא טקס מרגש ביותר. מוענקים בו המלגות של הקרן שלנו, וכן מלגות אחרות המוענקות על ידי המכללה, הטקס מתקיים בדרך כלל בנוכחות כל תלמידי שנה ב', מבלי שידעו מראש מי הם הזוכים. מה גדולה השמחה וההתרגשות ומחיאות הכפיים כאשר נקראים שמות הזוכים.

אנו מודים לכל ידידי הקרן על תרומותיהם ותמיכתם הנהדרת עד כה, ונשמח עם כל תרומה שתתקבל ממי שירצה להזדהות בדרך זו עם מטרות הקרן.



בברכה

אברהם גאלאל

יו"ר הקרן



כתורת הקרן:

רח' האלוף דוד 167,

רמת גן 52236

טל. 03-6312189

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה