* מידע נוסף
תפריט נגישות

גל שפירא ז"ל

הפיגוע במעבר ארז

תיאור האירוע

"מעריב" - 16.1.2004
אלבום תמונות

מחבלת מתאבדת פוצצה עצמה הבוקר (יום ד') במעבר ארז, בכניסה לצפון רצועת עזה. 4 ישראלים נהרגו וכ-10 נפצעו.
האירוע היה בסביבות השעה 9:35 בבוקר, בעת שהמעבר היה הומה אדם. תת-אלוף גדי שמני, מפקד אוגדת עזה, סיפר כי המחבלת הגיעה לטרמינל "מגן 12" וסיפרה לחיילים במקום כי יש ברגלה פלטינה, ולכן צפוי גלאי המתכות לצפצף. הסיפור, כמובן, היה שקר.
החיילים התכוננו לנוהל מיוחד לטיפול באנשים המצהירים על בעיות מסוג זה. המחבלת ניצלה רגע של חוסר תשומת לב, נכנסה צעדים ספורים לתוך אזור הבידוק - ופוצצה את חגורת הנפץ שעל גופה.
"לפתע נשמע קול פיצוץ חזק", סיפר אחד העובדים שנפצע, "לא שמעתי כלום לכמה דקות, עכשיו אני מתחיל לשמוע בקושי. נפגעתי מרסיסים שפגעו בחלק העליון של הגוף".
בטרמינל נגרם הרס רב כתוצאה מהפיצוץ, שהתרחש במקום סגור. בוריס שור, פרמדיק של מד"א, היה מהראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע: "הטרמינל היה הרוס כולו. הכל היה מנופץ, זכוכיות בכל מקום, ראינו חלקי גופות מפוזרים במקום. המחזה היה מאוד קשה. קבענו מיד מוות לשלושה אנשים. ניסינו לבצע החייאה לפצוע רביעי, אבל אחרי כמה דקות קבענו את מותו. למרות המראות הקשים, ראיתי שהחיילים היו מאורגנים. לא היתה פאניקה".
כוחות גדולים של צה"ל הגיעו למקום ופתחו בחקירה. מעבר ארז נסגר והעובדים הפלסטינים שהיו במקום נשלחו בחזרה לרצועה.
תת-אלוף שמני ציין כי המחבלת הערימה על החיילים וניצלה את ההקלות הניתנות לאוכלוסייה הפלסטינית במקום. לדבריו, מוקדם להסיק מסקנות לגבי האירוע, והאם בעקבותיו ישונו נהלים בעתיד במעבר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה