תפריט נגישות

סרן דניאל סנאנס ז"ל

דניאל סנאנס
בן 23 בנפלו
למד באוניברסיטת בר אילן
בן מרים ויעקב
נולד במרוקו
בי"ט בסיון תש"י, 18/6/1957
התגורר ברמת השרון
התגייס ב-אוקטובר 1975
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 122
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ו בתמוז תש"מ, 10/7/1980
מקום נפילה: קדש ברנע - צפון סיני
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, שני אחים ושלוש אחיות

קורות חיים

בן מרים ויעקב, נולד ביום י"ט בסיוון תש"י (18.6.1957) בעיר ואזן שבצפון מרוקו, ילד שלישי בין שישה אחים. את לימודיו התחיל דני בבית ספר יסודי בעיר הולדתו. אחרי שנת לימודים אחת, הוא עלה לארץ עם הוריו, בשנת 1964, בהיותו בן 7. המשפחה השתקעה בשכונת יוספטל שברמת השרון, ושם למד דני בבית ספר היסודי ממלכתי בו התגלה כתלמיד מבריק. דני היה גם פעיל במועדון נוער ברמת השרון וחניך בתנועת הנוער העובד והלומד. לאחר מכן, עבר ללמוד בפנימיית "בוייאר" בירושלים ובה השלים דני את לימודיו התיכוניים במגמה ריאלית. את חופשות הקיץ בילה דני בגדנ"ע אוויר בבסיס פלמחים.

באוקטובר 1975 התגייס דני לצה"ל ושירת בחיל האויר. בנובמבר 1975 הוא עבר קורס קדם-מכין, המשיך בקורס טיס-מכין ועלה לדרגת רב"ט. כעבור שנה אחת, בנובמבר 1976, עבר דני קורס נווט בסיסי ונווט ראשוני והועלה לדרגת סמל. במהלך שירותו הצבאי ביצע קורס קולנוע וצרפתית באוניברסיטת בר אילן וכמו כן, עשה קורס בטכניון. הוא המשיך במסלול קידומו, עבר קורס צניחה ובנובמבר 1977 השלים את לימודיו כטייס והוענקו לו כנפי הטייס. הוא הועלה לדרגת סג"מ וכעבור שנה אחת הוענקה לו דרגת סגן.

ממאי 1977, התחילה דני לשרת בצבא הקבע כנווט. דני שירת בבסיס התובלה וביצע משימות רבות ובהן הטסת משלחות שרים לשיחות השלום עם מצרים. חבריו לטייסת כינו אותו בחיבה "סאני". במהלך שירותו, בשנת 1979, אושרו לו לימודים אקדמיים באוניברסיטה במגמת כלכלה. מפקדיו ציינו אותו כ"נווט המציג רמה טובה, אדם חברותי מאוד"; "קצין טוב, ממלא את תפקידו במסירות".

ביום כ"ו בתמוז תש"ם (10.7.1980) היה דני בטיסת אימונים באיזור קדש ברנע. במטוס הדקוטה היו עוד שני טייסים ונווט. אחרי טיסה באימון נמוך שנמשכה כשעה ובאיזור עם ראות לקויה עקב ערפל, פגע במטוס בצלע גבעה והתרסק. כל ארבעת אנשי הצוות נספו, ביניהם היה דני.

בן 23 שנים הוא היה במותו.

הוא הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי בקריית שאול בתל אביב.

הוא השאיר אחריו הורים, שני אחים ושלוש אחיות.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "דני נפל בעת ביצוע טיסת אימונים באיזור קדש ברנע. הוא היה יקר לנו, חבר לכולם, אדם וקצין מצטיין, הרבה לסייע לחבריו וביצע תפקידו במסירות ובנאמנות".

אחרי נופלו הוענקה לו דרגת סרן.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה