תפריט נגישות

רס"ן יורם איתן ז"ל

יורם איתן
בן 27 בנפלו
2print
בן מרים ורפאל
נולד בתל עדשים
בכ"א בחשוון תשט"ו, 19/11/1954
התגורר בתל עדשים
התגייס ב-אוגוסט 1973
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 149
נפל בעת מילוי תפקידו
בל' בניסן תשמ"א, 4/5/1981
מקום נפילה: ליד בסיס עציון
באזור צפון-מזרח סיני
מקום קבורה: תל עדשים
הותיר: אישה, הורים ושלוש אחיות

קורות חיים

יורם איתן בן מרים ורפאל, נולד ביום כ"א בחשון תשט"ו (19.11.1954) בתל עדשים. כמו כל ילדי המושב התחיל יורם את חינוכו בגן הילדים של המושב, ואחר-כך נסע מדי יום ביומו לגניגר לבית-הספר המשותף לכל ילדי המשקים בסביבה. שנה אחת מילדותו שהה יורם עם הוריו בארצות-הברית, שאליה נשלח אביו בתוקף תפקידו. כשסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי, המשיך יורם ללמוד בבית-הספר התיכון "אורט" בעפולה במגמת אלקטרוניקה.

עוד בהיותו ילד נמשך יורם לטיסה. הוא אהב לבנות דגמי מטוסים ובשבתות הצטרף לאביו למסלול במגידו לדאייה בדאון. צעיר לימים היה יורם, כשהצטרף למסע ימי על אוניה שהביאה בקר מיוגוסלביה לארץ. בהיותו על האוניה מילא יורם תפקידים שונים. בן 15 שנים היה כשהשתתף בקורס צניחה וצנח 7 צניחות - מכסת הצניחות הנדרשת מכל חייל צנחן.

הנוף הטבע והאדמה היו אחת מאהבותיו הגדולות, עוד כנער היה פעיל בתנועת המושבים ואהב לטייל עם חבריו מהעמק "בטיולי חוג".

כשהגיע מועד גיוסו לצה"ל, הוא התנדב לחיל-האוויר, לקורס טיס. הוא סיים את הקורס כחניך מצטיין ונשאר לשרת כמדריך בבית-הספר לטיסה. יורם היה בצוות האווירובטי של בית-הספר לטיסה. לאחר שירות בטייסת עיט, עבר יורם לטייסת כפיר והשתתף בתקיפות מבצעיות על בסיסי מחבלים בלבנון.

ולמרות היותו טייס קרב הוא אהב עדיין לגלוש ממורדות מבוא חמה בגלידר, (מעין אולטרלייט) ולחוש את האוויר ולהיות קרוב לטבע ולנוף.

הוא נקרע בין אהבתו לאדמה ולחקלאות לבין אהבתו לטייס ולמרומים, בשיחת הטלפון האחרונה מבסיס עציון הוא היה מודאג שחצר המשק בתל עדשים מוזנחת כי אין לו זמן לטפל בה. ליורם היה חוש הומור מיוחד, הוא בלט במסיבות בטייסת ואהב לשיר שירי ארץ ישראל.

היה לו לב גדול ורחב ולמרות שכלפי חוץ הוא הפגין אמביציה וחוזק הוא היה רגיש ואוהב.

באחת מטיסות האימונים קרתה תקלה במטוסו של יורם. הוא ניסה לנטוש את המטוס, אבל המצנח לא פעל. יורם חלם להקים משפחה ולשרת בבסיס רמת דויד בעמק שכה אהב קרוב לבית ולמושב.

ביום ל' בניסן תשמ"א (4.5.1981) נפל יורם בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין בתל עדשים. הוא השאיר אחריו אישה, הורים ושלוש אחיות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה