תפריט נגישות

רס"ל גיא (גיא-לי) סינואני ז"ל

גיא סינואני
בן 22 בנפלו
למד באוניברסיטת בר אילן
בן אילנה ורחמים
נולד באילת
בי"ד באב תשכ"ז, 20/8/1967
התגייס ב-אוקטובר 1985
שרת בחיל המודיעין
יחידה: 8200
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ב באב תשמ"ט, 13/8/1989
מקום קבורה: אילת
הותיר: הורים, שני אחים ואחות - ארז, רן ולילך

קורות חיים

בן אילנה ורחמים. נולד ביום י"ד באב תשכ"ז (20.8.1967) באילת. גיא, פרח יפה, שושן צחור, כך נקרא בפי כול. את ימיו הראשונים עשה בגן הילדים באילת, ובבית-הספר היסודי 'אלמוג'. הוא המשיך את לימודיו ברחובות, בבתי-הספר 'בן גוריון' ו'ברזילי', וסיים את לימודיו במגמה ביולוגית-ריאלית בבית-הספר התיכון 'דה-שליט'.

גיא אהב מוסיקה, ניגן במפוחית פה ופרט על פסנתר. הוא רקד ריקודי-עם, שיחק כדורסל ועסק בדאייה. הוא היה חבר בתנועת הנוער העובד, והדריך בסניף בשכונת 'חבצלת'. הוא התגלה כמדריך מסור, חרוץ ונמרץ. כתלמיד, עבד גיא בבית-החולים 'קפלן' במסגרת מחויבות לזולת, וכן כעובד מן המניין, בתקופת לימודיו עד גיוסו לצה"ל. בעל אישיות יוצאת דופן, אמרו עליו. אחריותו ומסירותו לעבודה היו שם דבר. כמו כן התנדב למשמר האזרחי.

באמצע אוקטובר 1985 גויס לצה"ל. הוא עבר קורס לתיכנות בממר"ם, ושירת בחיל המודיעין במרכז הארץ, כמנתח מערכות ומתכנת מחשבים. במסגרת שירות זה, התחייב גיא לחתום על המשך שירות לתקופה נוספת. בתקופה זו למד שנה ראשונה מדעי החי והצומח ומתימטיקה באוניברסיטת בר אילן.

ביום י"ב באב תשמ"ט (13.8.1989) נפל בעת מילוי תפקידו. גיא-לי ניספה בתאונת-דרכים. הוא הובא לקבורה בבית-העלמין הצבאי בעיר הולדתו אילת. השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות - ארז, רן ולילך. לאחר מותו הועלה לדרגת רב-סמל.

מפקד היחידה שבה שירת גיא כתב למשפחה: "כאות הוקרה על תרומתו של גיא לפרוייקט, הוחלט להנציח את זכרו בקריאת המערכת על שמו. בדרך זו אנו מקווים להקים גלעד פעיל לזכרו".

במכתבי התנחומים למשפחה השכולה, כתבו מפקדים: "השורשים העמוקים מהם ספג גיא בבית הוריו את אהבת הארץ, הטביעו את חותמם באישיותו, רגישותו, נדיבות לבו, ומעל הכול שמחת החיים שבו. תכונות אלו הפכוהו לחייל אהוב ומקובל בין מפקדיו וחבריו לעבודה. הפרוייקטים בהם עסק ישמשו את היחידה בעבודת המודיעין עוד שנים רבות".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה