תפריט נגישות

סא"ל זיגמונד (זיגי) הלד ז"ל

זיגמונד הלד
בן 49 בנפלו
למד באוניברסיטת בר אילן
בן שרה ואברהם
נולד ברומניה
בי"ד בתשרי תרצ"ד, 4/10/1933
התגייס ב-1951
שרת בחיל המודיעין
יחידה: מחב"מ
נפל בעת שירותו
בי"ח בכסלו תשמ"ג, 3/12/1982
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 10, קבר: 03.
הותיר: רעיה - זהבה ושתי בנות - מירב ומיכל

קורות חיים

בן שרה ואברהם, נולד ביום י"ד בתשרי תרצ"ד (4.10.1933) ברומניה. כשהיה בן 17 שנים, אחרי שסיים את לימודיו התיכוניים, עלה זיגי בשנת 1951 עם הוריו לארץ. המשפחה השתקעה במעברת רשפון.

זמן קצר אחרי שעלה, התגייס זיגי לשרת בצה"ל, ומאז הקדיש לו את כל חייו. בשנת 1954, הוא סיים את שירותו הסדיר והתחיל לשרת בצבא הקבע, בחיל-המודיעין. שליטתו בשפות, חריצותו ומסירותו, הביאו להתקדמותו בתפקידים שהוטלו עליו ולעלייתו בסולם הדרגות. הוא לחם במבצע קדש, בשנת 1956. באפריל שנת 1964, עבר זיגי קורס קצינים ועלה לדרגת סג"ם. באותה שנה, הוא הועלה לדרגת סגן. חוות-הדעת של מפקדיו עליו הייתה: "הוא קצין חרוץ, ממושמע, יעיל, הוכיח התאמה לתפקיד שהוא ממלא בשלימות". בשנת 1966 עלה זיגי לדרגת סרן. הוא השתתף במלחמת ששת הימים, ובאפריל שנת 1970 עלה לדרגת רס"ן, אחרי שעבר קורס מתקדם. זיגי לקח חלק פעיל במלחמת יום הכיפורים. בשנת 1976, הוא עלה לדרגת סגן-אלוף.

הוא שאף להמשך לימודים אקדמאיים. אחרי שעבר התקף-לב, בשנת 1979, השתחרר זיגי מצה"ל. לדעת רופאיו היה שירותו הממושך והמתיש בחיל-המודיעין אחר מגורמי מחלתו. זיגי התחיל ללמוד פילוסופיה באוניברסיטת "בר-אילן", וסיים את לימודיו בתואר M.A.

עקב מחלתו הוא אף שוחרר משירות במילואים, אבל הוא ידע מה רבה תרומתו לחיל שבו שירת, ולכן התנדב לשרת במילואים. במלחמת שלום הגליל הצטרף זיגי ליחידתו, ושירת בה במילואים בתנאי קבע.

ביום י"ח בכסלו תשמ"ג (3.12.1982), נפטר זיגי מהתקף-לב פתאומי. בן 49 שנים הוא היה במותו. הוא הובא למנוחות על הר הרצל בירושלים.

ליד קברו הפתוח אמר אחד מחבריו ביחידה: "היית לנו לנכס יקר. תמיד התגאינו בך. היית ראשון להתנדב לכל משימה. יושרך, כנותך, הגינותך, תום-ליבך, צניעותך - כל אלו הישרו אווירה משפחתית חמה בקרב הסובבים אותך. קולך הרם והקשוח הסתיר נשמה עדינה, שרק מכריך הקרובים חשו בה... מיצית את כל יכולתך האישית והמקצועית בתפקיד, שהוא מן המכובדים, מאפופי-הסוד ומן הקשים ביותר בשירות הצבאי והביטחוני".

הוא השאיר אחריו רעיה ושתי בנות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה