תפריט נגישות

רס"ן אברהם גביש ז"ל

הספד לזכרו ממפקד היחידה


29.03.02

הספד לזכרו של אברהם גביש

אברהם, אלו דברי פרידה בשם כל חבריך ליחידה. הגענו לכאן אתמול במטרה לחלץ, לעזור, ומצאנו את עצמנו מתמודדים רק עם מי שעשה את המעשה הנורא הזה, ובעיקר עם תוצאותיו הקשות. סבך, הוריך ואתה נרצחתם בשעת נחת משפחתית במוצאי החג.
בדרכי חזרה ליחידה דפדפתי אחורה בתמונות הזמן - חייל, מפקד, איש ערכים, איש משפחה מעל לכל אלה, אדם. אותה תכונה שחסרה כל כך למי שפגע בך ובמשפחתך אמש.
כחייל בצוות ניר, התבלטת כלוחם טוב עם תכונות פיקודיות רבות ועם כוח רצון אינסופי. בסיום המסלול נבחרת לצאת לקורס קצינים ולפקד על צוות משלך. היית מפקד צוות אחראי מאוד, יוזם ודואג מאוד לחייליו. ללימודים יצאת לאחר שהשלמת עם חייליך בהצלחה תהליך מבצעי ארוך ומאתגר מאין כמוהו.
לפני כשבועיים נפגשנו ודיברנו, סיפרתי לי על הלימודים ואני שאלתי אותך האם לא יקל עליכם לגור במרכז רק לתקופת הלימודים. "זה לא תקופה לעזוב את קדומים עכשיו". ענית לי תשובה שכה אפיינה את דרך חייך. מעולם לא חיפשת את הדרך הקלה, וכך גם העזת לשלב בין חיי פיקוד בצבא לבין בניית משפחה ביחד עם נעמה.
מי שירה בך אתמול היה בודאי נכשל במשימתו אילו היה נשקך לידך. הוא בא ופגע בשלושה דורות במשפחה, ששורשיה פרושים לעומק הדורות אך גם לרוחב. נעמה ומשפחת גביש, אין לנו מילים לנחמה, אנו מקווים שנצליח לעזור לכם לצעוד קדימה על פי רוחו של אברהם וכפי שבודאי היה רוצה.
אברהם, נזכור אותך עם החיוך הצנוע שגם בסוף מאמצים קשים לא ירד מפניך.

יהי זכרך ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה