תפריט נגישות

רס"ן אברהם גביש ז"ל

מכתב תנחומים ממפקד היחידה


משפחת גביש היקרה,

יקירכם, רב-סרן אברהם גביש, זכרונו לברכה, נפל חלל ביום ט"ז בניסן התשס"ב, 28 במרץ 2002.
רב-סרן אברהם גביש נרצח, במוצאי חג הפסח, בבית הוריו שבאלון מורה. עמו נרצחו בדם קר גם סבו והוריו.
בתקופה זו, אברהם היה בלימודים מטעם הצבא ותכנן לחזור לשירות צבאי לאחר לימודיו. בצוות "ניר", הצוות שעליו פיקד ניר שמעוני, אברהם הצטיין והיה חייל מקצועי, נחוש וחבר טוב לכל הסובבים אותו. לפיכך נבחר עם סיום ההכשרה לצאת לקורס קצינים ולפקד על צוות – "צוות אברהם" – משימה קשה ומרוכבת שמעטים מתאימים לה.
את הפיקוד על הצוות ביצע אברהם בצורה איכותית תוך הפגנת רצון עז, יכולות חינוך, דאגה לחייליו ומקצועיות רבה. לקראת סיום תפקידו פיקד אברהם על צוותו בביצוע משימה מורכבת, מסובכת וחשובה מאין כמוה. אליה התכונן הצוות זמן רב. מימושה בצורה מוצלחת היווה עבור אברהם פיסגה רבת חשיבות. בתחושת סיפוק זו יצא לחופשת לימודיו.
מעבר לחיילים שחינך ולחותם שהשאיר ביחידה בהיבט המבצעי, בולטת מאוד חברותו האמיתית עם אנשים רבים ביחידה. אברהם היה חבר טוב לכולנו, איש שנעים היה להיות בחברתו. המפגש אתכם לאחר המקרה מעיד עד כמה הוא תוצר משפחתו – איכותו של אברהם ואופיו הם מה שקיבל מהוריו, מאחיו ומהתא המשפחתי שהקים ביחד עם נעמה, אותה כל כך אהב.
הנסיבות המשפחתיות הקשות מצטרפות עבורנו לקושי להתמודד עם לכתו של אברהם לטרגדיה אחת – אנו כואבים עמכם את המקרה הנורא ומקווים שנוכל לחזק אתכם בעת קשה זו.
מי יתן ולא תדעו עוד צער.

יהי זכרו ברוך
הרצי הלוי, סגן אלוף
מפקד היחידה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה