* מידע נוסף
תפריט נגישות

רס"ן יוחנן אבינח ז"ל

"על פרפרים ונמלים" - עבודת חקר להנצחת זכרו

דברי סיום

אלבום תמונות

יוחנן היקר,

בתחילת העבודה, היית עבורנו תבנית ריקה, שם, שלכל אות משמך, השתוקקנו כבר ליצוק תוכן ומהות. תהינו כיצד אפשר להכיר אדם רק מהמילים המסופרות, מהתמונות. מהזיכרונות של אותם האנשים שאוהבים אותך כל כך.

במהרה, סימני השאלה התחלפו בסימני קריאה. משפחתך שאימצה אותנו אל חיקה, סיפרה לנו עליך עוד ועוד עד שהפאזל שהיה כה חסר בתחילתו, הורכב לכדי תמונה אחת ברורה. שרהל'ה החייכנית שסיפרה לנו על ילדותכם המשותפת ועל עובדת היותך אח שראוי להערצה.

גילה אשתך האוהבת שתיארה את דמותך כבן-זוג שאין שני לו ואב שבנו יקר לו מכל.

יוחנן, לו ניתן היה לרקוח תמצית אדם שהוא תבנית נוף מולדתו וכן הטוב בהתגלמותו- היית זה אתה:

אהבתך הבלתי נלאית לטבע, לחי , לצומח ולדומם שבתוכו, ראויה להערצה. סבלנות בלי קץ להתבוננות בתופעות הטבע השונות. בשבילי הנמלים שסובבים את ביתך עוד כילד רך. באיסוף פרפרים מתוך הערצת יופיים. אבני בזלת מהגולן שהבאת איתך משם וסידור ערוגות הפרחים שבגינתך.

אין לתאר את אופייך הכול כך נדיר במחוזותינו היום. סבלנות אין סופית לכל אדם ואדם אשר נקרה בדרכך. התגייסות לכל מטרה ללא תלונה שנשמעה אי פעם מפיך. שמחת החיים שפרצה ממך באהבתך למוזיקה החל מהקלאסית ועד כזו שתניע את גופך בריקוד, שהיית כה טוב בו. וכמובן, קריאת הספרים ששאבת עוד מבית ואשר הציתה כל פעם מחדש את שלהבת הדמיון. אין ספק כי אתה מודל לחיקוי והערצה.

היינו רוצות לפגוש בך רק לרגע, להתבונן בפנייך ולשמוע על אהבתך הגדולה לכל הללו מפיך. ההכרות הזו עמך, יצרה בנו געגוע אלייך כאדם, שלעולם לא יגיע לכדי מיצוי.

יום הזיכרון לחללי צה"ל, זה הקרוב וכל אלו שיבואו אחריו יהיו מלאים בדמותך מעתה ועד עולם ויציתו את זיכרונך כל פעם שתשמע הצפירה.

אנו מקדישות את העבודה הזו לך ולמשפחתך היקרה באהבה רבה ומודות לך על ההזדמנות להכירך, גם אם זה מפיהם של יקיריך.

יוחנן, תמיד תישאר בליבנו,

ספיר, כרמלה, מירי, דינה, ספיר, נטלי ולי.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה