תפריט נגישות

צבי שאלתיאל קליין ז"ל

צבי שאלתיאל קליין
בן 44 במותו
למד באוניברסיטת בר אילן
בן פסיה ואהרון
נולד בצ'כוסלובקיה - קושיצה
בכ' באייר תש"ז, 10/5/1947
התגורר בעפרה
חלל פעולת איבה
בכ"ו בכסלו תשנ"ב, 3/12/1991
מקום אירוע: אל בירה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: עפרה
הותיר: אישה ושלושה ילדים

קורות חיים

צבי, בן אהרון ופסיה, נולד בכ' באייר תש"ז, (10.05.1947), בעיר קושיצ'ה, צ'כוסלובקיה. בהיותו בן שנתיים, המשפחה עלתה לארץ וגרה בקרית אתא ואחר כך בחיפה. צבי היה פעיל בתנועת "בני עקיבא", ולמד במדרשית נעם בפרדס חנה.

בשירותו הצבאי למד בקורס מורים-חיילים ובהמשך היה קשר ביחידת נ"מ בחיל האוויר. לאחר שחרורו עבד כמורה בטבריה.

צבי נישא לאורה ונולדו להם שלושה ילדים: מרב, נעם ורחל. במקביל לעבודתו למד מתמטיקה ומינהל חינוכי באוניברסיטת חיפה, ובהמשך למד מתמטיקה לתואר .M.SC בטכניון. קיבל תואר שני במתמטיקה ומינהל חינוכי באוניברסיטת בר-אילן. אחר כך למד מנהל עסקים במכללה למנהל, וקורס חשבי שכר במכללת מטה יהודה.

במלחמת יום הכיפורים צבי נלחם ברמת הגולן, ושהה במובלעת הסורית עד סוף אייר תשל"ד. לאחר שחרורו ניהל את ביה"ס התיכון בכפר הנוער "הודיות" ולאחר מכן ניהל את בית הספר במדרשיית נעם בפרדס חנה.

בשנת תש"ם, (1980), המשפחה עברה להתגורר בעפרה מטעמים אידיאולוגים. במועצה האזורית הקים צבי את המרכז הפדגוגי של מטה בנימין ואת המועצה הדתית, בה שימש כגזבר. היה בין מייסדי חברה קדישא והיה אחראי על תיק הבנייה של שכונה ב', שם התגוררה המשפחה. במקביל התנדב ללמד מתמטיקה בביה"ס היסודי בעפרה, וכן לימד מתמטיקה בישיבה התיכונית בבית-אל. בשנים האחרונות שימש צבי כגזבר המועצה האזורית קרית ארבע.

צבי היה איש-ספר, הקפיד ללמוד דף גמרא מדי בוקר עם חבריו בבית הכנסת ביישוב, אהב קולנוע והרבה לטייל ברחבי הארץ. היה חובב נלהב של צפייה במשחקי מכבי תל-אביב בכדורסל. הוא עודד את משפחתו לחנך ולגדל שלושה ילדים נוספים, במסגרת אומנה.

בערב נר ראשון של חנוכה, כ"ד בכסלו תשנ"ב, (01.12.1991), נסע צבי מירושלים לביתו בעפרה. בשעה 18:15, במרכז העיר אל-בירה, נורו יריות אל הרכב ע"י מחבלים ממכונית חולפת. צבי נפצע אנושות בראשו ונוסעת נוספת נפצעה קל. בתו של צבי, מרב, לא נפצעה והזעיקה עזרה. צבי פונה לבית חולים. הוא מת מוות קליני ביום כ"ה בכסלו, ולמחרת בלילה, כ"ו בכסלו תשנ"ב, (03.12.1991), נקבע מותו.

צבי היה בן 44 במותו. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בעפרה.

זכרו הונצח בשכונה חדשה בעפרה על שמו - גבעת צבי, ובמרכז רפואי קדמי בקרית ארבע. כן הונצח זכרו בהוצאת ספר - שומרון ובנימין: כרך שלישי, במעבדה בביה"ס "הודיות", ביער המורים, במדרשיית נעם, ובקרן צדקה במועצה האזורית מטה בנימין.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה